Microsoft 365 לעומת Google Workspace – ושהטוב ינצח !

Microsoft 365 לעומת Google Workspace – מה עדיף לעסק שלך?

פרודוקטיביות היא המפתח להגדלת קנה המידה של כל עסק, וזו הסיבה שמציאת חבילת מייל עסקי אמינה ויעילה היא חיונית. זה לא רק תיבת מייל עסקית היום, זה הרבה מעבר לכך.
כשמדובר בבחירת פלטפורמת הפרודוקטיביות האופטימלית, Microsoft 365 ו-Google Workspace הן שתיים מהאפשרויות הפופולריות ביותר כמובן יש עוד כמה סוגי פתרונות מייל שיכולים להיות טובות עבורכם.

Google workspace

אבל נותרה השאלה: איזה מהם עדיף לעסק שלך? במדריך המקיף הזה, נסקור לעומק את Microsoft 365 ו-Google Workspace כדי לעזור לך להחליט איזו פלטפורמה מושלמת לצרכי העסק שלך.

לפני הכל, למה צריך את זה?

לפני שאנחנו צוללים לתוך ההשוואה, חשוב להבין מדוע עסקים צריכים חבילת הללו. על ידי אופטימיזציה של זרימות העבודה היומיומיות, שיפור תקשורת העובדים וייעול ניהול המשימות, חבילות תיבות המיל העסקיות עוזרות לעסקים להשיג את יעדיהם ביעילות רבה יותר על ידי מספר שימושים כגון : שיתוף פעולה, ניהול דואר אלקטרוני, אחסון ושיתוף קבצים, אבטחה, תאימות מכשירים ועוד'

השוואת תכונות

אחד הדברים הראשונים שיש להשוות בעת בחירה בין Microsoft 365 ל-Google Workspace הוא התכונות הזמינות. השוואה "ראש בראש" מראה ששתי הפלטפורמות מציעות פונקציונליות חזקה ותכונות שיכולות להיות בעלי ערך עבור משתמשים שונים.

תכונהMicrosoft 365Google Workspace
כלים לשיתוף פעולהMicrosoft TeamsGoogle Meet, Google Chat
דואר אלקטרוניOutlookGmail
אחסון בענןOneDriveGoogle Drive
יישומים לעריכת מסמכיםWord, Excel, PowerPointDocs, Sheets, Slides
יישומים לניהול משימותPlanner, To DoTasks
יישום לניהול יומןOutlook CalendarGoogle Calendar
אבטחהמדיניות אבטחה מתקדמות, שליטה בהרשאותמדיניות אבטחה מתקדמות, שליטה בהרשאות
תמיכה במכשירים מרוביםכןכן
שילוב עם כלים נוספיםכן, כולל כלים של צד שלישיכן, כולל כלים של צד שלישי

כלי שיתוף פעולה

Microsoft 365 מציע כלים ברמה ארגונית לעסקים לשיתוף פעולה פנימי וחיצוני. Teams היא אפליקציית צ'אט פופולרית שבה אתה יכול לארח פגישות וידאו, לשתף פעולה בקבצים ולהשתמש בצ'אטבוטים מותאמים אישית. מצד שני, ל-Google Workspace יש צ'אט ו-Google Meet, אבל הם לא עשירים בתכונות כמו Teams.

תכונות דוא"ל

כשמדובר בתכונות דוא"ל, Microsoft 365 ו-Google Workspace תואמות למדי ויש פה המון עניין של הרגל שימושים וטעם אישי, בישראל אנשים שמגיעים ממוסדות גדולים וממשלתיים יעדיפו לעבוד בOUTLOOK לרוב, מכיוון שזוהי הפלטפורמה הנפוצה ביותר בסוג ארגונים אלו. לשתי הפלטפורמות יש תכונות דוא"ל מקיפות, כולל כתובות דוא"ל הניתנות להתאמה אישית, הגנה מפני דואר זבל ותיבות דואר משותפות, תבניות ועוד…

אפשרויות אחסון

אחסון הוא חלק חיוני בכל חבילת תיבת מייל עסקית, וגם ל-Microsoft 365 וגם ל-Google Workspace יש אפשרויות אחסון מצוינות. Microsoft 365 מספקת OneDrive, המציע אחסון מבוסס ענן לקבצים ומסמכים עם יכולת חיפוש פנימית סבירה. עם זאת, ה-Google Drive של Google Workspace גם הוא בעל אותם היכולות רק שהחיפוש בגוגל דרייב מאוד טוב ומבוסס על יכולות מנוע חיפוש גוגל, אין ספק שזה נותן יתרון משמעותי.

אינטגרציות ואוטומציות

גם Microsoft 365 וגם Google Workspace מקלים על השילוב עם יישומים אחרים. Microsoft 365 משתלב בצורה מעולה עם יישומים אחרים ברמת הארגון כגון Adobe, Dropbox ו-DocuSign. בינתיים, Google Workspace משתלב עם אפליקציות פופולריות, כגון Google Forms ו-Google Analytics הפופולאריות מאוד .

פונקציונליות

כאשר בוחנים איזו חבילת פרודוקטיביות טובה יותר עבור העסק שלך, עליך לשקול גם את הפונקציונליות: חווית המשתמש, תאימות לדרישות העסקיות ונגישות מייקרוסופט מתבססת עדיין לרוב על תוכנות מחשב שמותקנות ממש על הווינדאוס ואילו גוגל מתבססת במלואה על WEB.

חוויית משתמש

Microsoft 365 ו-Google Workspace מציעות שתיהן יישומים שונים קלים לשימוש, אך חווית המשתמש הכוללת שונה מפלטפורמה אחת לאחרת. Microsoft 365 עשוי להיות אינטואיטיבי יותר מכיוון שהעיצוב שלו דומה ליישומי Windows מסורתיים. האפליקציות של Google Workspace, לעומת זאת, מודרניות ואינטואיטיביות יותר עבור משתמשים הרגילים לאפליקציות גוגל.

תאימות לדרישות העסקיות

בהתאם לדרישות העסקיות שלך, Microsoft 365 או Google Workspace יכולים להיות טובים יותר לצרכי העסר שלך. עבור עסקים המסתמכים על יישומי Windows, Microsoft 365 היא בחירה מצוינת. Google Workspace תומך בכל מערכות ההפעלה הפופולריות, והתאימות שלה ל-iOS ולאנדרואיד עדיפה על Microsoft 365. עם זאת, מתוך בחינה של שנים אנחנו נשארים בדעה שהגמישות שנותנת גוגל גדולה יותר ולכן מתאימה יותר לעסקים קטנים ובינוניים במיוחד.

תמחור

בכל הנוגע לתמחור, ל-Microsoft 365 אפשרויות תמחור שונות זמינות, החל מ-$5 למשתמש לחודש למשתמשים בסיסיים ועד 20$ למשתמש לחודש לאינטגרציה מלאה של הארגון.
Google Workspace מספקת תמחור גמיש, החל מתוכנית $6 למשתמש לחודש הכוללת 30 GB של אחסון, והתוכנית היקרה יותר זמינה עבור $18 למשתמש לחודש עם אחסון בלתי מוגבל.
ל – 2 החברות שירותי Enterprise מותאמים לארגונים שבהם המחירים עשויים להשתנות בהתאם לפרויקט.

תוכניתמחיר למשתמש לחודשסקירה כללית
Google Workspace Business Starter$6מיועד לעסקים קטנים מאוד, תוכנית זו כוללת Gmail עם דומיין מותאם אישית יחד עם אפליקציות היעילות של Google המבוססות על האינטרנט. אחסון בענן מוגבל ל-30GB למשתמש, משותף ל-Drive ו-Gmail. פגישות וידאו מוגבלות ל-100 משתתפים.
Google Workspace Business Standard$12תוכנית זו מוסיפה יכולות אבטחה וניהול משופרות. מקום אחסון אישי הוא 2TB למשתמש; פגישות קול ווידאו יכולות להכיל עד 150 משתתפים וההקלטות ניתן לשמור ב-Google Drive. כונני צוות מאפשרים לקבוצות של עובדים לשתף מסמכים.
Google Workspace Business Premium$18תוכנית זו מוסיפה תכונות ארכיון ו-eDiscovery לדואר האלקטרוני ומגדילה את מקום האחסון האישי ל-5TB למשתמש. המגבלה על משתתפים בפגישות עולה ל-250. כונני צוות מאפשרים לקבוצות של עובדים לשתף מסמכים.
Google Workspace Enterpriseיש ליצור קשר למחירעבור הגביה המשמעותית במחיר למשתמש, אתה מקבל תכונות אבטחה משופרות כמו הצפנת S/MIME ותמיכה במפתחות אבטחה מבוססי חומרה וכמו כן אחסון אישי בלתי מוגבל. בנוסף, ארגונים יכולים לנעול קבצים משותפים ולסרוק דואר אלקטרוני ותמונות לזיהוי דליפות של מידע רגיש או סודי. שלב זה כולל גם את AppSheet, שמאפשר למשתמשים לבנות אפליקציות ללא קוד.
Microsoft 365 Business Basic$5אם אתה מחפש אלטרנטיבה ל-Google Workspace Business Starter, מצאת אותה (בדולר לחודש פחות, אפילו!). אתה מקבל דואר אלקטרוני עסקי, 1TB של אחסון ב-OneDrive for Business, וגרסאות אינטרנט של Word, Excel, PowerPoint, ו-Outlook, ללא אפליקציות שולחניות. תמיכה ב-SharePoint ו-Microsoft Teams כלולה.
Microsoft 365 Apps$8.25תוכנית זו היא לארגונים קטנים שמשתמשים ב-Microsoft Office אך אינם זקוקים לדואר האלקטרוני של Microsoft. זה כולל את האוסף המלא של תוכניות שולחניות Click-to-Run ולפחות 1TB של אחסון ב-OneDrive for Business למשתמש, אך אינו כולל תמיכה ב-SharePoint או Microsoft Teams.
Microsoft 365 Business Standard$12.50שקול לשלב זה כשילוב של שתי התוכניות העסקיות הקודמות, עם כל התכונות הענניות, וגם את התוכניות השולחניות האחרונות של Office. מהדורה זו כוללת גם כלים לעסקים קטנים כמו Outlook Customer Manager ו-Microsoft Invoicing. כל שלוש התוכניות העסקיות מוגבלות ל-300 משתמשים לארגון.
Microsoft 365 Business Premium$20תוכנית זו כוללת את כל האפליקציות השולחניות והשירותים בענן בתוכנית Business Standard, עם ההוספה של כלים לניהול והפצה של Microsoft Intune והגנה מתקדמת מפני איומים של Office 365 לשליטה באבטחת מידע וגישה.
Office 365 E1$10תוכנית Enterprise ברמה הבסיסית מציעה את כל השירותים הענניים הרגילים, עם תיבת דואר של 50GB ו-1TB של אחסון ב-OneDrive for Business למשתמש. זה כולל אפליקציות ניידות ואינטרנט אך אינו כולל אפליקציות שולחניות.
Office 365 E3$20תוכנית זו כוללת הכל מההצעה של E1, עם ההוספה של תוכניות שולחניות של Office. המקסימום של גודל תיבת הדואר מגיע ל-100GB למשתמש, ואחסון OneDrive הוא בלתי מוגבל. מנהלים גם מקבלים תכונות eDiscovery.
Office 365 Enterprise E5$35בראש השורה, תוכנית זו כוללת את כל התכונות של E3 ומוסיפה תכונות אבטחה מתקדמות כמו eDiscovery, Microsoft Defender for Office 365, ו-Office 365 Cloud App Security. זה גם תומך בתוכניות תקשורת מאוחדות שמשתלבות עם מערכות טלפון קונבנציונליות.

שים לב שהמחירים שמוצגים בטבלה זו דורשים מחויבות שנתית; מחירים לחודשיים הם גבוהים יותר.

שירות לקוחות

תמיכת לקוחות היא היבט קריטי נוסף בחבילת פרודוקטיביות. גם Microsoft 365 וגם Google Workspace מציעות אפשרויות תמיכה שונות, כולל טלפון, דואר אלקטרוני, צ'אט חי ותיעוד מקוון. תמיכת הלקוחות של Microsoft 365 טובה יותר, ומספקת מערכת תמיכה מקיפה יותר בסך הכל, כולל תמיכת VIP למשתמשים ארגוניים.
בכל מצב אנו מאמינים בכך שיהיה איש מחשבים באזור לעזור בהטמעה ובתמיכה שוטפת של המשרד, אחרת אתם עלולים להיות ללא שירות במקרים מסובכים של בעיות אבטחה וכדו'

יתרונות וחסרונות

לפני שנסגור את ההשוואה, בואו נסתכל על כמה מהיתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה.

היתרונות של Microsoft 365:

* אינטגרציה עם יישומי Windows
* תמיכת לקוחות מעולה
* סביבה עבודה פופולארית בארגונים

היתרונות של Google Workspace:

* עלות נמוכה יותר לעסקים קטנים
* תכונות נגישות יותר
* יכולות אוטומציה והתממשקות לכלים נוספים בקלות יותר

סיכום :
אם אתם אוהבי OUTLOOK ורגילים לשימוש בו או שהנכם בארגונים גדולים אפשר לומר בוודאות שכדי לכם לשקול לקחת את ה365, אם אתם עסק קטן/בינוני שווה להתחיל להתרגל לסביבה של WORKSPACE

רוצים לקבל פרטים נוספים על תיבת מייל עסקית?

דילוג לתוכן