מדיניות חוסר הפעילות המעודכנת של גוגל: מה שאתה צריך לדעת

חברת Google תמיד נתנה עדיפות להגנה על המידע הפרטי שלך ועבדה במרץ כדי למנוע גישה לא מורשית לחשבון Google שלך.

כדי להבטיח בטיחות מרבית, הם יישמו נוהלי פרטיות קפדניים בכל המוצרים שלהם וצמצמו את משך הזמן שהם מאחסנים את הקבצים האישיים והנתונים המשויכים שלך. המחויבות של Google לשמירה על המידע הפרטי שלך נותרת בלתי מעורערת, גם אם הפסקת להשתמש בשירותיה.

בהתאם למאמצים המתמשכים שלהם, גוגל הודיעה לאחרונה על שינוי בתקופת חוסר הפעילות בחשבון Google שלהם. החל מהיום, עדכון זה חל על כל המוצרים והשירותים של Google, והוא מאריך את תקופת חוסר הפעילות לשנתיים. חשבונות לא פעילים מוגדרים כחשבונות שלא נכנסו אליהם או לא נעשה בהם שימוש במשך תקופה של שנתיים. מ-1 בדצמבר 2023, גוגל תספק את האפשרות למחוק חשבונות לא פעילים ואת כל התוכן שלהם.

זה נשמע בסך הכל הגיוני, אבל חשוב שתדעו שיש פה עניין רציני של אובן מידע חשוב מאוד של מליוני אנשים היה מקרה כזה לפני המון שנים שגם שירות המייל בשם HOTMAIL.CO.IL נמחק ולא אפשר להמון אנשים להגיע למידע שלהם. 

אבל מה המשמעות של המדיניות הזו עבורך?

אם השתמשת באופן פעיל בחשבון Google שלך במהלך השנתיים האחרונות, שינויים אלה לא ישפיעו עליך.
המדיניות משפיעה רק על חשבונות שנותרו לא פעילים במשך תקופה רצופה של שנתיים או יותר. למרות שהמדיניות נכנסת לתוקף באופן מיידי, מחיקת החשבון לא תיאכף עד דצמבר 2023 לכל המוקדם (אז יש לנו קצת זמן).

עבור משתמשים עם חשבונות לא פעילים, Google תשלח מספר הודעות דוא"ל תזכורות הן לכתובת הדוא"ל הרשומה שלך והן לכל כתובת הדוא"ל לשחזור חשבון שסיפקת. תזכורות אלו יישלחו לפחות 8 חודשים לפני ביצוע פעולה כלשהי או מחיקת תוכן מהחשבון. חשוב לציין שברגע שחשבון Google שלך יימחק, לא תוכל עוד להשתמש בכתובת הג'ימייל המשויכת ליצירת חשבון Google חדש.

כדי לשמור על חשבון Google שלך פעיל, מומלץ להיכנס לפחות פעם בשנתיים. פעולה פשוטה זו מבטיחה שהחשבון שלך יישאר פעיל ופטור מהמדיניות החדשה. בנוסף, ישנן מספר פעילויות נוספות שיכולות לסייע בשמירה על פעילות החשבון:

1. קריאה או שליחת מייל

2. שימוש בגוגל דרייב

3. צפייה בסרטונים ביוטיוב

4. שיתוף תמונות

5. הורדת אפליקציות

6. שימוש בחיפוש Google

7. כניסה לאפליקציות או שירותים של צד שלישי באמצעות חשבון Google שלך

ראוי להזכיר כי ישנם חריגים למדיניות זו. לדוגמה, חשבונות Google המשויכים לערוצי YouTube, סרטונים או הערות, חשבונות עם יתרת כרטיס מתנה לא בשימוש או חשבונות המארח אפליקציות שפורסמו פטורים. פרטים נוספים על חריגים אלה ניתן למצוא באתר הרשמי של גוגל.

Google מספקת גם כלים שימושיים לניהול חשבון Google שלך ומציעה אפשרויות גיבוי נתונים, כולל היכולת להוריד נתונים באמצעות Google Takeout. בנוסף, התכונה 'ניהול חשבון לא פעיל' מאפשרת לך לתכנן מה יקרה לנתונים שלך במקרה של חוסר פעילות ממושך.

היה סמוך ובטוח, גוגל מחויבת להפוך את תהליך ניהול החשבון לחלק ככל האפשר. הם ישלחו התראות מתאימות לפני נקיטת כל פעולה שעשויה להשפיע על חשבונך. לפני מחיקת חשבון, Google תשלח הודעות דוא"ל גם לחשבון Google וגם לכתובת האימייל לשחזור החשבון (אם מסופקת). חשוב לוודא שכתובת הדוא"ל לשחזור החשבון שלך מעודכנת כדי לקבל הודעות אלה.

לסיכום, מדיניות חוסר הפעילות המעודכנת של גוגל נועדה לשפר עוד יותר את האבטחה והפרטיות של חשבון Google שלך. על ידי שמירה על פעילות שוטפת או שימוש בכלים הזמינים, אתה יכול בקלות לשמור על חשבונך פעיל וליהנות מגישה רציפה לחבילת השירותים של גוגל.

רוצים לקבל פרטים נוספים על תיבת מייל עסקית?

דילוג לתוכן